Dé beste elektrische auto bestaat niet. Iedereen heeft andere wensen en op basis daarvan kan er voor iedereen een ander model als beste uit de bus komen. Er zijn wel een hoop criteria waarop we de elektrische auto’s onderling kunnen vergelijken, zoals de beste actieradius, de snelste laadmogelijkheden of de laagste prijs.

Ruimte, comfort, design natuurlijk de prijs: het zijn allemaal factoren die bij een elektrische auto net zo belangrijk zijn als bij een benzineauto. Wat dat betreft is de zoektocht naar een elektrische auto niet heel anders dan de zoektocht naar een auto met een verbrandingsmotor. 

Onze top 10 met subsidie

Een stoere elektrische auto met een goede prijs-kwaliteit-verhouding

De Mokka-e is een volledig nieuw ontwerp voor Opel en als crossover is hij echt een schot in de roos. 

De Volkswagen ID.3 is het eerste model van de geheel nieuwe generatie

De nieuwe elektrische Citroën ë-C4 biedt u het comfort van geruisloos en soepel rijden, zonder CO2-uitstoot. 

De nieuwe Peugeot e-2008 SUV dankt zijn krachtige uiterlijk aan vloeiende en indrukwekkende lijnen.

 

Emissievrij autorijden moet voor veel meer mensen aantrekkelijk worden, vindt de overheid. Zakelijk rijders profiteren van een gunstige fiscale bijtelling wanneer ze kiezen voor een volledig elektrische auto. Met de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP) maakt het kabinet elektrisch autorijden voor privérijders aantrekkelijker.

 

De subsidie is alleen bedoeld voor particulieren, dus niet voor zakelijk rijders of zzp’ers. De subsidie geldt voor volledig elektrische personenauto’s met 0 gram uitstoot, zowel gebruikt als nieuw, met een oorspronkelijke cataloguswaarde/nieuwprijs tussen de 12.000 en 45.000 euro en een minimale elektrische actieradius van 120 kilometer (volgens WLTP). De subsidie is niet van toepassing op hybrideauto’s en plug-in hybrideauto’s.